Wieliczka, dnia 26.02.2024r.

V-NAB.1101-1/ 47  /2024

DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W WIELICZCE POSZUKUJE KANDYDATA NA STANOWISKO KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ

I. Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku:

  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Wykształcenie:
    a) wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
    b) wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka.
  4. Posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest i nie była zawieszona ani ograniczona.
  5. Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.
  6. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  7. Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na pracę na w/w stanowisku.
  8. Znajomość przepisów z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz umiejętność ich stosowania.

II. Wymagania dodatkowe, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań:

  1. Doświadczenie zawodowe w pracy z dzieckiem i rodziną.
  2. Znajomość przepisów prawa stosowanych na przedmiotowym stanowisku: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawy o samorządzie powiatowym oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw.
  3. Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
  4. Umiejętność nawiązywania relacji, kultura osobista, odpowiedzialność, kreatywność, dyspozycyjność, rzetelność, obiektywizm.
  5. Umiejętność planowania i organizacji pracy własnej.
  6. Umiejętności pracy w sytuacjach stresowych.
  7. Umiejętność pracy w zespole.
  8. Umiejętność obsługi urządzeń biurowych, obsługi SI, Microsoft Office.
  9. Prawo jazdy kat. B.
  10. Znaczącym atutem będzie doświadczenie w pracy w Instytucjach realizujących zadania z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Ustawy o pomocy społecznej i Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Udzielanie wsparcia rodzinom zastępczym z terenu Powiatu Wielickiego
    oraz umieszczonym w nich dzieciom.
  2. Przygotowywanie, we współpracy z rodziną zastępczą, asystentem rodziny
    oraz z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku.
  3. Organizowanie spotkań zespołu do spraw okresowej oceny dziecka i sporządzanie okresowej oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej.
  4. Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
  5. Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej
    i rehabilitacyjnej.
  6. Okresowa ocena sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej.
  7. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
  8. Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.
  9. Systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie.
  10. Diagnozowanie potrzeb na szkolenia specjalistyczne dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka, celem zapewnienia podnoszenia ich kwalifikacji.
  11. Diagnozowanie potrzeb w zakresie zapewnienia rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka wsparcia w szczególności w formie: grupy wsparcia, rodziny pomocowej, pomocy wolontariusza, poradnictwa i terapii, pomocy prawnej.
  12. Prowadzenie obowiązującej dokumentacji dot. rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka i pełnoletnich wychowanków rodzinnych form pieczy zastępczej oraz dokumentacji dotyczącej organizacji i czasu pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zaleceniami Dyrektora.
  13. Przygotowywanie innych niezbędnych materiałów i dokumentów związanych z wykonywanymi zadaniami na stanowisku pracy.
  14. Współudział w opracowywaniu i realizacji powiatowego programu dotyczącego rozwoju pieczy zastępczej.
  15. Przedstawienie corocznego sprawozdania z efektów pracy.
  16. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

IV. Warunki pracy i płacy:

  1. Wymiar czasu pracy – 1/2 etatu – czas pracy w zadaniowym czasie pracy;
  2. Okres trwania umowy: umowa na czas określony, z możliwością przedłużenia;
  3. Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka – pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na I piętrze budynku, który posiada windę, praca w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych – teren Powiatu Wielickiego;
  4. Praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
  5. Stanowisko wymagające samodzielności, terminowości i mobilności.
  6. Wynagrodzenie zasadnicze: wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2021r. poz. 1960 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce;

V. Inne informacje:
Szczegółowe informacje w sprawie rekrutacji można uzyskać w dni robocze pod
nr tel. 12 288 02 20, w godzinach od 7:30 do 15:30.

VI. Wymagane dokumenty:

  1. CV,
  2. Kopia dyplomu ukończenia studiów,
  3. Dokument poświadczający co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną,
  4. Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  5. Oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  6. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  7. Oświadczenie, iż osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
  8. Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego,
  9. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.
    Wymagane dokumenty aplikacyjne tj. podanie o pracę, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), oświadczenia powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, zgodnie z art. 6 ust 1 lit b ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119.)”
    Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26G w godzinach urzędowania sekretariatu w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „kandydat na stanowisko Koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce” lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@pcpr-wieliczka.pl, przyjmowanie dokumentów trwa w trybie ciągłym do momentu wyłonienia kandydata do zatrudnienia.

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA: