Zarządzenie Nr 24/2024
Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Wieliczce
z dnia 07.05.2024 roku
w sprawie ogłoszenia naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej
Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530), Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce oraz § 5 pkt 3 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce stanowiącego załącznik do Uchwały nr 257/1013/2022 Zarządu Powiatu Wielickiego z dnia 18 marca 2024 roku,
zarządzam, co następuje:
§ 1
- Ogłaszam nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce
przy ulicy Niepołomskiej 26G. - Ogłoszenie o naborze stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Ogłoszenie o naborze, o którym mowa w § 1 umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, stronie internetowej www.pcpr-wieliczka.pl oraz na tablicy informacyjnej Centrum.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
DYREKTOR
Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie w Wieliczce
mgr Anna Front
Załącznik do zarządzenia Nr 24/2024
Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Wieliczce z dnia 07.05.2024 roku
V-NAB-1102-4/115/2024
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce
ogłasza nabór
na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
KIEROWNIKA OŚRODKA INTERWENCJI KRYZYSOWEJ
Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka
Określenie stanowiska: Kierownik Ośrodka Interwencji Kryzysowej
I. Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku:
1) obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 530);
2) wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
3) co najmniej 5-letni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż pracy lub co najmniej 3 lata prowadzenia działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymogami na danym stanowisku;
4) znajomość problematyki z zakresu interwencji kryzysowej ze szczególnym
uwzględnieniem zjawiska przemocy domowej oraz uzależnień;
5) opracowanie koncepcji prowadzenia i funkcjonowania Ośrodka Interwencji Kryzysowej, która zostanie przedstawiona w II etapie naboru;
6) kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
7) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
9) nieposzlakowana opinia;
10) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
11) bardzo dobra znajomość przepisów prawa w zakresie realizowanych zadań, a w szczególności zagadnień zawartych w:
• ustawie o pracownikach samorządowych,
• ustawie o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
• ustawie o pomocy społecznej,
• Krajowym Programie Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
12) umiejętność pracy w zespole i organizacji jego pracy.
II. Wymagania dodatkowe:
1) preferowane kierunki wykształcenia z zakresu: pedagogika, psychologia, socjologia, praca socjalna lub nauki o rodzinie;
2) znajomość regulacji prawnych z zakresu: przeciwdziałania przemocy domowej, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;
3) szkolenia w zakresie interwencji kryzysowej i w zakresie przeciwdziałania przemocy
w rodzinie;
4) posiadanie Specjalizacji z zakresu Organizacja Pomocy Społecznej;
5) predyspozycje do kierowania zespołem pracowników, umiejętność dobrej organizacji pracy własnej oraz działu;
6) doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym;
7) sumienność oraz odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań;
8) komunikatywność i łatwość przekazywania informacji oraz umiejętność rozwiazywania konfliktów;
9) samodzielność w działaniu, dyspozycyjność, systematyczność, rzetelność oraz dokładność;
10) umiejętność stosowania i interpretacji przepisów;
11) umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
12) obiektywizm i bezstronność;
13) praktyczna umiejętność obsługi programów komputerowych – pakietu biurowego MS OFFICE (Word, Exel);
14) posiadanie prawa jazdy kat. B;
III. Zakres zadań wykonywanych na w/w stanowisku:
1) Przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa oraz instrukcji i zarządzeń dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
2) Organizowanie i koordynowanie pracy Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
3) Nadzorowanie oraz kontrola merytoryczna i formalna pracy Działu, w tym prowadzonej dokumentacji.
4) Organizowanie i nadzorowanie spraw związanych z realizacją zadań przewidzianych dla Działu – Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
5) Odbywanie konsultacji i poradnictwa zarówno w siedzibie Ośrodka Interwencji Kryzysowej, jak i w miejscu zamieszkania osoby w kryzysie.
6) Dbałość o zapewnienie i utrzymanie odpowiedniego poziomu usług, w tym specjalistycznego poradnictwa oraz oddziaływań terapeutycznych świadczonych przez Dział.
7) Wspomaganie osób wymagających pomocy w osiągnięciu możliwie pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach oraz umożliwienie im przezwyciężenia trudnej sytuacji życiowej w zakresie zadań realizowanych przez Ośrodek Interwencji Kryzysowej.
8) Współdziałanie z podmiotami polityki społecznej instytucjami, organizacjami, grupami społeczności lokalnej, mające na celu rozwijanie wśród osób zagrożonych wykluczeniem społecznym zdolności do rozwiązywania własnych problemów.
9) Analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej ze szczególnym uwzględnieniem osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
10) Opracowanie lokalnego systemu pracy z osobami w kryzysie.
11) Współpraca z instytucjami pomocy społecznej i organizacjami w zakresie pomocy osobom znajdującym się w sytuacji kryzysowej.
12) Współdziałanie przy opracowywaniu i współrealizacja programów profilaktycznych w celu udzielania specjalistycznej pomocy w szczególności w zakresie promowania i wdrażania metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych wykluczeniem społecznym.
13) Promocja różnych form działalności Ośrodka Interwencji Kryzysowej, w tym specjalistycznego poradnictwa dla mieszkańców Powiatu Wielickiego.
14) Prowadzenie oddziaływań edukacyjnych i terapeutycznych wobec młodzieży, rodzin oraz innych grup zagrożonych kryzysem.
15) Tworzenie grup wsparcia dla osób w kryzysie lub korzystających ze wsparcia OIK.
16) Współtworzenie i realizowanie lokalnej polityki pomocy społecznej i wsparcia rodziny w Powiecie Wielickim ze szczególnym uwzględnieniem problemów osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
17) Opracowywanie i weryfikacja planów środków finansowych oraz kontrola zgodności wykorzystania limitów z przyjętymi planami.
18) Analiza ogłaszanych konkursów dotyczących realizacji zadań z zakresu interwencji kryzysowej i przeciwdziałania przemocy.
19) Uczestniczenie w przygotowywaniu dokumentacji konkursowej, w zakresie zlecania przez Powiat Wielicki organizacjom pozarządowym, zadań w ramach działalności Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
20) Współdziałanie przy opracowywaniu i współrealizacja Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Wielickim.
21) Opracowywanie danych dotyczących oceny zasobów pomocy społecznej.
22) Przygotowywanie projektów uchwał rady powiatu, uchwał zarządu powiatu, zarządzeń dyrektora, regulaminów, innych aktów normatywnych, procedur i wytycznych związanych z realizacją zadań działu;
23) Przygotowywanie umów dla podmiotów, realizujących zadania w zakresie przynależnym do kierowanego działu;
24) Sporządzanie miesięcznych harmonogramów czasu pracy dla pracowników OIK, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
25) Prawidłowe prowadzenie, zabezpieczenie i przechowywanie dokumentacji związanej z realizowanymi zadaniami i programami społecznymi oraz prowadzenie niezbędnych rejestrów.
26) Inicjowanie działań skutkujących usprawnieniem lub konieczną zmianą pracy nadzorowanej komórki.
27) Współpraca z innymi komórkami lub samodzielnymi stanowiskami pracy w zakresie opracowywania materiałów, informacji i opinii.
28) Przygotowywanie dla dyrektora sprawozdań i zestawień statystycznych z zakresu działań na zajmowanym stanowisku.
29) Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach
i samokształcenie.
30) Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.
IV. Warunki pracy na danym stanowisku:
1) miejsce wykonywania pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce,
ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka – pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na I piętrze budynku, który posiada windę;
2) forma zatrudnienia: umowa o pracę, przewidywana data zatrudnienia od 01.06.2024 roku;
3) wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy – 8 godzin dziennie;
4) wynagrodzenie zasadnicze: wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2021r. poz. 1960 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzania Pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce;
5) praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
6) w przypadku zawarcia pierwszej umowy o pracę z osobami podejmującymi po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę zawiera się na czas określony,
nie dłuższy niż 6 miesięcy. W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy bez przeprowadzania kolejnego naboru.
V. Informacja dodatkowa
1) W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przekroczył 6%.
2) Kandydaci na stanowisko Kierownika działu ds. pieczy zastępczej powinni złożyć CV oraz podanie o przyjęcie do pracy opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, zgodnie z art. 6 ust 1 lit b ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119.)”
3) Dokumenty aplikacyjne osób, które nie spełniają wymogów formalnych będą odsyłane za poświadczeniem zwrotnym lub można je będzie odebrać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie przy ul. Niepołomskiej 26 G w Wieliczce;
4) Brak własnoręcznego podpisu na złożonych dokumentach będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych;
VI. Wymagane dokumenty:
1) życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej (CV);
2) podanie o przyjęcie do pracy na stanowisko objęte naborem;
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia;
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie o bieżącym zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę);
6) oświadczenie, kandydat nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, od osoby której zostanie przedstawiona propozycja pracy kserokopia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za w/w przestępstwa;
7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystaniu
z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie o niefigurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,
9) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i uprawnieniach zawodowych,
10) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
11) klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (załącznik do ogłoszenia);
12) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w procesie rekrutacji (załącznik do ogłoszenia);
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26 G
lub pocztą na adres Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce.
Aplikacje należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem:
Dotyczy: naboru na stanowisko Kierownika Ośrodka Interwencji Kryzysowej
w terminie do dnia 20 maja 2024r. do godz. 17:00 /liczy się data wpływu/.
Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.
VII. Pozostałe informacje
1) Nabór przeprowadzi komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce.
2) Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji.
3) Wszystkie dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
4) Aplikacje, które wpłyną do urzędu (jednostki) po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
5) O terminie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego kandydaci będą informowani telefonicznie.
6) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.malopolska.pl/, na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie www.pcpr-wieliczka.pl oraz na tablicy informacyjnej
w Wieliczce przy ul. Niepołomskiej 26 G.
7) Kandydaci wyłonieni w drodze naboru, przed zatrudnieniem, zobowiązani są przedstawić do wglądu oryginały świadectw pracy, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe i posiadane kwalifikacje.