V-NAB-1102-3/126/2024

Wieliczka, 16.05.2024r.

INFORMACJA

Przedłużenie terminu składania dokumentów aplikacyjnych

Nabór na stanowisko wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
– Kierownika działu ds. pieczy zastępczej

Informuję, że termin składania dokumentów aplikacyjnych w ramach naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Kierownika działu
ds. pieczy zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
w Wieliczce wskazany w ogłoszeniu o naborze na ww. stanowisko z dnia
25 kwietnia 2024 r. zostaje przedłużony do dnia 23 maja 2024 r. (czwartel) do godz. 15:30.

Pozostałe warunki naboru wskazane w ww. ogłoszeniu o naborze pozostają bez zmian.

DYREKTOR
Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie w Wieliczce
mgr Anna Front



Zarządzenie Nr 22/2024
Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Wieliczce z dnia 25.04.2024 roku
w sprawie ogłoszenia naboru na wolne kierownicze stanowisko
urzędnicze – Kierownika Działu ds. Pieczy Zastępczej

Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530), Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce oraz § 5 pkt 3 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce stanowiącego załącznik do Uchwały nr 257/1013/2022 Zarządu Powiatu Wielickiego z dnia 18 marca 2024 roku,

zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Ogłaszam nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Kierownika Działu
    ds. pieczy zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce
    przy ulicy Niepołomskiej 26G.
  2. Ogłoszenie o naborze stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Ogłoszenie o naborze, o którym mowa w § 1 umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, stronie internetowej  www.pcpr-wieliczka.pl oraz na tablicy informacyjnej Centrum.

§ 3

  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik do zarządzenia Nr 22/2024

Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

 w Wieliczce z dnia 25.04.2024r.

V-NAB-1102-3/99/2024

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce

ogłasza nabór

na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze

KIEROWNIKA DZIAŁU DO SPRAW PIECZY ZASTĘPCZEJ

Nazwa i adres jednostki:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka

Określenie stanowiska: Kierownik działu do spraw pieczy zastępczej

I.         Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku:

  1. obywatelstwo polskie;
  2. wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, psychologia lub nauki o rodzinie;
  3. minimum  5- letni staż pracy, w tym co najmniej 3- letnie doświadczenie zawodowe w pracy z rodzinami zastępczymi w instytucjach pomocy społecznej lub jednostkach organizujących pracę z rodziną w rozumieniu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  4. koncepcja prowadzenia i funkcjonowania Działu do spraw Pieczy Zastępczej (Organizatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej), która zostanie przedstawiona w II etapie naboru;
  5. kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  6. kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo  ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
  8. kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
  9. kandydat nie  figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
  10. nieposzlakowana opinia;
  11. bardzo dobra znajomość przepisów prawa w zakresie realizowanych zadań, a w szczególności zagadnień zawartych w:
    1. ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
    1. ustawie o pomocy społecznej oraz aktów wykonawczych do ustawy,
    1. ustawie – Kodeks postępowania administracyjnego,
    1. ustawie – Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
  12. umiejętność pracy w zespole i organizacji jego pracy.
  1. Wymagania dodatkowe:
    1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: przeciwdziałania przemocy domowej, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych;
    1. doświadczenie zawodowe w zakresie pracy z rodzinami zastępczymi oraz usamodzielnianymi wychowankami pieczy zastępczej;
    1. predyspozycje do kierowania zespołem pracowników, umiejętność dobrej organizacji pracy własnej oraz działu;
    1. sumienność oraz odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań;
    1. komunikatywność i łatwość przekazywania informacji oraz umiejętność rozwiazywania konfliktów;
    1. samodzielność w działaniu, dyspozycyjność, systematyczność, rzetelność oraz dokładność;
    1. zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia;
    1. umiejętność stosowania i interpretacji przepisów;
    1. umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
    1. obiektywizm i bezstronność;
    1. umiejętność pracy pod presją czasu;
    1. bardzo dobra obsługa komputera w zakresie: MS Office (Word, Excel);
    1. posiadanie prawa jazdy kat. B;

III.    Zakres zadań wykonywanych na w/w stanowisku:

  1. Zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania komórki organizacyjnej – Działu ds. Pieczy Zastępczej.
    1. Kontrola merytoryczna i formalna pracy Działu, w tym prowadzonej dokumentacji oraz przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych.
    1. Ustalanie zadań dla poszczególnych stanowisk pracy i nadzór nad prawidłowym, terminowym i zgodnym z prawem ich wykonywaniem.
    1. Realizacja zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.
    1. Nadzorowanie i koordynowanie pracy koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej.
    1. Nadzorowanie działalności rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka, placówek opiekuńczo – wychowawczych.
    1. Prowadzenie spraw dotyczących naboru i kwalifikacji kandydatów do pełnienia zastępczych form opieki oraz przygotowywanie zaświadczeń kwalifikacyjnych, zawierających potwierdzenie ukończenia szkolenia, opinię o spełnianiu warunków
      i ocenę predyspozycji do sprawowania pieczy zastępczej.
    1. Organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji zastępczych form opieki.
    1. Prowadzenie działalności diagnostyczno-konsultacyjnej w celu pozyskiwania kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rodzinnego domu dziecka pod względem zapewnienia przyjmowanym do pieczy dzieciom warunków bytowych zaspakajających ich rozwój emocjonalny, fizyczny i społeczny, właściwej edukacji i rozwoju zainteresowań oraz wypoczynku i organizacji czasu wolnego.
    1. Udział w zespołach ds. oceny sytuacji dziecka.
    1. Nadzór nad dokonywaniem okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających
      w rodzinnej pieczy zastępczej i przekazywaniem jej w formie pisemnej do Sądu.
    1. Monitorowanie potrzeb rodzin zastępczych w zakresie wsparcia specjalistycznego,
      w tym pedagogicznego.
    1. Organizowanie wsparcia specjalistycznego dla rodzin zastępczych i dzieci w nich przebywających.
    1. Organizacja i nadzór nad systemem informatycznym w dziale, w tym bazy danych
       i Programu POMOST.
    1. Inicjowanie działań skutkujących usprawnieniem lub konieczną zmianą pracy nadzorowanej komórki.
    1. Opracowanie i realizacja 3- letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej.
    1. Opracowywanie danych dotyczących oceny zasobów pomocy społecznej.
    1. Współdziałanie przy opracowywaniu i współrealizacja Powiatowej Strategii   Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Wielickim.
    1. Współpraca ze środowiskiem lokalnym w szczególności z ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami pozarządowymi.
    1. Analiza ogłaszanych konkursów dotyczących realizacji zadań z zakresu pieczy zastępczej.
    1. Uczestniczenie w przygotowywaniu dokumentacji konkursowej, w zakresie zlecania przez Powiat Wielicki organizacjom pozarządowym, zadań przewidzianych w ustawie o wsparciu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
    1. Współdziałanie przy opracowywaniu i współrealizacja programów profilaktycznych
      w celu udzielania specjalistycznej pomocy w szczególności w zakresie promowania
      i wdrażania metod wychowawczych w stosunku do dzieci już umieszczonych
      lub zagrożonych umieszczeniem w pieczy zastępczej.
    1. Przygotowywanie projektów uchwał rady powiatu, uchwał zarządu powiatu, zarządzeń dyrektora, regulaminów, innych aktów normatywnych, procedur i wytycznych związanych z realizacją zadań działu, parafowanie tych dokumentów i innych procedur wynikających z konieczności właściwego funkcjonowania Centrum.
    1. Sporządzanie projektów planów budżetowych i niezbędnych sprawozdań w zakresie powierzonych zadań.
    1. Opracowywanie i weryfikacja planów środków finansowych oraz kontrola zgodności wykorzystania limitów z przyjętymi planami.
    1. Ścisła współpraca z pracownikami realizującymi świadczenia.

I.   Warunki pracy na danym stanowisku:

  1. miejsce wykonywania pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce,
    ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka – pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na I piętrze budynku, który posiada windę;
  2. forma zatrudnienia: umowa o pracę –przewidywane zatrudnienie maj 2024r.
  3. wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy – 8 godzin dziennie;
  4. wynagrodzenie zasadnicze: wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników  samorządowych (Dz.U. z 2021r. poz. 1960 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzania Pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce;
  5. praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
  6. w przypadku zawarcia pierwszej umowy o pracę z osobami podejmującymi po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę zawiera się na czas określony,
    nie dłuższy niż 6 miesięcy. W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy bez przeprowadzania kolejnego naboru;
  7. kontakt z rodzinami zastępczymi i podmiotami wspierającymi rodziny.

II.        Informacja dodatkowa

  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce,
    w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przekroczył 6%.
    1. Kandydaci na stanowisko Kierownika działu ds. pieczy zastępczej powinni złożyć CV oraz podanie o przyjęcie do pracy opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Kierownika działu ds. pieczy zastępczej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, zgodnie z art. 6 ust 1 lit b ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119.)”
    1. Dokumenty aplikacyjne osób, które nie spełniają wymogów formalnych będą odsyłane za poświadczeniem zwrotnym lub można je będzie odebrać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie przy ul. Niepołomskiej 26 G w Wieliczce.
    1. Brak własnoręcznego podpisu na złożonych dokumentach będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych.

III.    Wymagane dokumenty:

  1. życiorys  z przebiegiem nauki i pracy zawodowej (CV) – własnoręcznie podpisany;
  2. podanie o przyjęcie do pracy na stanowisko objęte naborem – własnoręcznie podpisane;
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia;
  5. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie o bieżącym zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę);
  6. oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, od osoby której zostanie przedstawiona propozycja pracy kserokopia informacji z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za w/w przestępstwa;
  7. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystaniu
    z pełni praw publicznych;
  8. oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
  9. oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
  10. poświadczone   przez   kandydata   za   zgodność   z   oryginałem   kopie   innych   dokumentów  o posiadanych kwalifikacjach i uprawnieniach zawodowych;
  11. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
  1. klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (załącznik do ogłoszenia);
  2. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w procesie rekrutacji (załącznik do ogłoszenia);

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26 G
lub pocztą na adres Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce.

Aplikacje należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem:

„Dotyczy: naboru na stanowisko Kierownika działu ds. pieczy zastępczej”
w terminie do dnia 7 maja 2024r. do godz. 15:30 /liczy się data wpływu/.

Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.

IV.  Pozostałe informacje

  1. Nabór przeprowadzi komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce.
    1. Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji.
    1. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
    1. Aplikacje, które wpłyną do urzędu (jednostki) po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
    1. O terminie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego kandydaci będą informowani telefonicznie.
    1. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.malopolska.pl/, na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie www.pcpr-wieliczka.pl oraz na tablicy informacyjnej
      w Wieliczce przy ul. Niepołomskiej 26 G.
    1. Kandydaci  wyłonieni  w  drodze  naboru,  przed  zatrudnieniem,  zobowiązani  są  przedstawić do wglądu oryginały świadectw pracy, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe i posiadane kwalifikacje.