Zarządzenie Nr 45/2024
Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
w Wieliczce z dnia 07.10.2024 roku

w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze – Specjalisty
do spraw projektów unijnych i zamówień publicznych

Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135), Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce oraz § 5 pkt 3 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce stanowiącego załącznik do Uchwały nr 257/1013/2024 Zarządu Powiatu Wielickiego z dnia 18 marca 2024 roku,
zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Ogłaszam nabór na wolne stanowisko urzędnicze Specjalisty ds. projektów unijnych
    i zamówień publicznych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce przy ulicy Niepołomskiej 26G.
  2. Ogłoszenie o naborze stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Ogłoszenie o naborze, o którym mowa w § 1 umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, stronie internetowej  www.pcpr-wieliczka.pl oraz na tablicy informacyjnej Centrum.

§ 3

  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy
Rodzinie w Wieliczce

mgr Anna Marzec


Załącznik do zarządzenia Nr 45/2024
Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
 w Wieliczce z dnia 07.10.2024 roku

V-NAB-1102-7/267/2024

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce
ogłasza
nabór na wolne stanowisko urzędnicze
SPECJALISTY DS. PROJEKTÓW UNIJNYCH I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka
Określenie stanowiska: Specjalista ds. projektów unijnych i zamówień publicznych

I.         Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku:

  1. obywatelstwo polskie;
  2. wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
  3. co najmniej 4-letni staż pracy;
  4. minimum 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych;
  5. minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie przygotowywania, zarządzania i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków europejskich;
  6. rozumienie i znajomość dokumentów, procedur i szczegółowych wytycznych niezbędnych do prawidłowego rozliczania projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych (środki publiczne krajowe i europejskie);
  7. bardzo dobra znajomość Ustawy Prawo Zamówień Publicznych i aktów wykonawczych;
  8. znajomość zasad funkcjonowania platformy przetargowej/zakupowej;
  9. znajomość regulacji związanych z realizacją zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
  10. kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  11. kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo  ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  12. nieposzlakowana opinia;
  13. kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
  14. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
  15. bardzo dobra organizacja pracy własnej, odpowiedzialność, terminowość, samodzielność, umiejętność pracy pod presją czasu, systematyczność, zaangażowanie;
  16. biegła znajomość obsługi komputera oraz środowiska MS Office;
  17. Wymagania dodatkowe:
    1. Preferowane kierunki wykształcenia z zakresu: prawo, administracja, studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych;
    1. Znajomość przepisów: ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności;
    1. Znajomość Kodeksu cywilnego w zakresie sporządzania i zawierania umów;
    1. Ukończone szkolenia/kursy z zakresu zamówień publicznych;
    1. Znajomość prawa europejskiego związanego z obszarem zamówień publicznych;
    1. Znajomość obowiązujących przepisów i wytycznych dot. rozliczania projektów unijnych i doświadczenie w zakresie rozliczania projektów inwestycyjnych lub/i badawczo-rozwojowych współfinansowanych ze środków UE będzie dodatkowym atutem;
    1. Wysoko rozwinięte zdolności analityczne i interpersonalne;
    1. Skrupulatność w sporządzaniu dokumentacji;

III.    Zakres zadań wykonywanych na w/w stanowisku:

  1. Stały monitoring dostępnych funduszy krajowych i europejskich;
    1. Prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjno-finansową realizowanych projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych krajowych i/lub zagranicznych,
      w tym w szczególności w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego;
    1. Współpraca z działami merytorycznymi przy tworzeniu koncepcji merytorycznych projektów, tworzenie budżetów i harmonogramów realizacji projektów;
    1. Nadzór nad złożeniem aplikacji projektowej;
    1. Nadzór nad negocjacjami i podpisywaniem umów grantowych i dotacyjnych;
    1. Weryfikacja zgodności realizacji projektów i prawidłowości wydatkowania środków publicznych w odniesieniu do zapisów umów o dofinansowanie, wytycznych, właściwych aktów prawa;
    1. Monitorowanie przebiegu realizacji projektów (w tym w zakresie harmonogramu, wykonania budżetu oraz osiągnięcia wskaźników);
    1. Dbałość o jakość relacji i utrzymywanie stałych kontaktów z podmiotami zewnętrznymi w zakresie rozliczania i sprawozdawczości;
    1. Uczestnictwo w prowadzeniu postępowań o udzielnie zamówień publicznych w ramach projektów, obsługa Bazy Konkurencyjności;
    1. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych z zastosowaniem procedur i trybów określonych właściwymi przepisami prawa, w tym przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w szczególności w zakresie: opiniowania wniosków o wszczęcie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, sporządzania ogłoszeń, specyfikacji istotnych warunków zamówienia, protokołów postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, uczestnictwa w pracach komisji przetargowych;
    1. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień, których przedmiotem są dostawy, usługi i roboty budowlane, w trybach wyłączonych ze stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań zakupowych o udzielenie zamówień publicznych, w szczególności w zakresie: opiniowania wniosków zakupowych, sporządzania projektów zapytań ofertowych, uczestnictwo w pracach zespołów zakupowych;
    1. Przekazywanie ogłoszeń do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej i/lub Biuletynu Zamówień Publicznych oraz zamieszczania ogłoszeń na stronie internetowej
      oraz w siedzibie PCPR zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych;
    1. Ocena wniosków o wszczęcie postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz wniosków zakupowych poszczególnych działów PCPR w zakresie zgodności wnioskowanych zakupów dostaw, usług i robót budowlanych z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych;
    1. Wsparcie pracowników komórek merytorycznych w przygotowywaniu opisów przedmiotu zamówienia, szacowaniu wartości przedmiotu zamówienia, sporządzaniu wniosków o wszczęcie postępowania oraz wniosków zakupowych, określaniu kryteriów wyboru oferty, warunków udziału w postępowaniu oraz istotnych warunków umowy;
    1.  Prowadzenie rejestru zamówień publicznych;
    1. Opracowywanie planu udzielania zamówień publicznych oraz planu zakupów, a także sporządzanie korekt planów na podstawie informacji uzyskanych z działów merytorycznych Centrum;
    1. Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu udzielanych zamówień publicznych na zakup dostaw, usług i robót budowlanych;
    1. Udział w opracowywaniu i aktualizacji wewnętrznych regulacji dotyczących zamówień publicznych, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym;
    1. Odpowiedzialność za dyscyplinę finansów publicznych z zakresu prowadzonych spraw.
    1. Obsługa programów komputerowych w zakresie powierzonych zadań;
    1. Inne bieżące obowiązki związane z realizacją projektów, a także funkcjonowaniem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, zlecone przez Dyrektora Jednostki;
    1. Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach
      i samokształcenie;

IV.      Warunki pracy na danym stanowisku:

  1. miejsce wykonywania pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce,
    ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka – pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na I piętrze budynku, który posiada windę;
  2. forma zatrudnienia: umowa o pracę – przewidywane zatrudnienie od m-ca listopada 2024;
  3. wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy – 8 godzin dziennie;
  4. wynagrodzenie zasadnicze: wynagrodzenie ustalane zgodnie z  Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w  sprawie  wynagradzania pracowników  samorządowych  (Dz.U. z 2021r. poz. 1960 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzania Pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce;
  5. praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
  6. w przypadku zawarcia pierwszej umowy o pracę z osobami podejmującymi po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę zawiera się na czas określony,
    nie dłuższy niż 6 miesięcy. W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika. Przewiduje się zawarcie kolejnej umowy bez przeprowadzania kolejnego naboru.

V.  Informacja dodatkowa

  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce,
    w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przekroczył 6%.
    1. Wdrożona w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce Procedura zgłaszania wewnętrznych naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych dostępna jest na stronie internetowej pod adresem: https://pcpr-wieliczka.pl/zglaszanie-przypadkow-naruszen-prawa-sygnalista/
    1. Kandydaci na stanowisko Specjalisty ds. projektów unijnych i zamówień publicznych powinni złożyć CV oraz podanie o przyjęcie do pracy opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Specjalisty ds. projektów unijnych
      i zamówień publicznych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, zgodnie z art. 6 ust 1 lit a ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119.)”
    1. Dokumenty aplikacyjne osób, które nie spełniają wymogów formalnych będą odsyłane za poświadczeniem zwrotnym lub można je będzie odebrać osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie przy ul. Niepołomskiej 26 G w Wieliczce;
    1. Brak własnoręcznego podpisu na złożonych dokumentach będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych;

VI.      Wymagane dokumenty:

  1. życiorys  z przebiegiem nauki i pracy zawodowej (CV);
  2. podanie o przyjęcie do pracy na stanowisko objęte naborem;
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia;
  5. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie o bieżącym zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę);
  6. poświadczone   przez   kandydata   za   zgodność   z   oryginałem   kopie   innych   dokumentów  o posiadanych kwalifikacjach i uprawnieniach zawodowych;
  7. oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik do ogłoszenia);
  8. oświadczanie, że kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym (załącznik do ogłoszenia);
  9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystaniu
    z pełni praw publicznych (załącznik do ogłoszenia);
  10. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
  11. klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych (załącznik do ogłoszenia);
  12. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w procesie rekrutacji (załącznik do ogłoszenia);

*W przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie „Zapytania
o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26 G
lub pocztą na adres Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce. Aplikacje należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem:

Dotyczy: naboru na stanowisko Specjalisty ds. projektów unijnych i zamówień publicznych w terminie do dnia 17 października 2024r. do godz. 15:30 /liczy się data wpływu/.

Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.

VII.    Pozostałe informacje

  1. Nabór przeprowadzi komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce.
    1. Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji.
    1. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
    1. Aplikacje, które wpłyną do urzędu (jednostki) po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
    1. O terminie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego kandydaci będą informowani telefonicznie.
    1. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej https://bip.malopolska.pl/, na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie www.pcpr-wieliczka.pl oraz na tablicy informacyjnej
      w Wieliczce przy ul. Niepołomskiej 26 G.
    1. Kandydaci  wyłonieni  w  drodze  naboru,  przed  zatrudnieniem,  zobowiązani  są  przedstawić do wglądu oryginały świadectw pracy, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe i posiadane kwalifikacje.