Wieliczka, dnia 07.10.2024r

V-NAB-1101-2/264/2024 

 

DYREKTOR
POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE
W WIELICZCE
POSZUKUJE KANDYDATA NA STANOWISKO
KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ

         

   I.         Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku:

 

1.    Obywatelstwo polskie.

2.    Wykształcenie:

a)   wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub

b)   wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka.

3.    Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

4.    Posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest i nie była zawieszona ani ograniczona.

5.    Wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego.

6.    Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

7.    Kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

8.    Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na pracę na w/w stanowisku.

9.    Nieposzlakowana opinia.

10. Znajomość przepisów z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz umiejętność ich stosowania.

 

  1. Wymagania dodatkowe, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań:

1.    Znajomość przepisów prawa stosowanych na przedmiotowym stanowisku: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawy o samorządzie powiatowym oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw.

2.    Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.

3.    Bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty elektronicznej, Internetu.

4.    Umiejętność nawiązywania relacji, kultura osobista, odpowiedzialność, kreatywność, dyspozycyjność, rzetelność, obiektywizm.

5.    Umiejętność planowania i organizacji pracy własnej.

6.    Umiejętności pracy w sytuacjach stresowych.

7.    Umiejętność pracy w zespole.

8.    Prawo jazdy kat. B.

9.    Znaczącym atutem będzie doświadczenie w pracy w Instytucjach realizujących zadania z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Ustawy o pomocy społecznej i Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

 

1.    Udzielanie wsparcia rodzinom zastępczym z terenu Powiatu Wielickiego oraz umieszczonym w nich dzieciom.

2.    Przygotowywanie, we współpracy z rodziną zastępczą, asystentem rodziny oraz z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku.

3.    Organizowanie spotkań zespołu do spraw okresowej oceny dziecka i sporządzanie okresowej oceny sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej.

3.    Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.

4.    Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej.

5.    Okresowa ocena sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej.

6.    Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.

7.    Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.

8.    Systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie.

9.    Diagnozowanie potrzeb na szkolenia specjalistyczne dla rodzin zastępczych oraz prowadzących rodzinne domy dziecka, celem zapewnienia podnoszenia ich kwalifikacji.

10. Diagnozowanie potrzeb w zakresie zapewnienia rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka wsparcia w szczególności w formie: grupy wsparcia, rodziny pomocowej, pomocy wolontariusza, poradnictwa i terapii, pomocy prawnej.

11. Prowadzenie obowiązującej dokumentacji dot. rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka i pełnoletnich wychowanków rodzinnych form pieczy zastępczej oraz dokumentacji dotyczącej organizacji i czasu pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zaleceniami Dyrektora.

12. Przygotowywanie innych niezbędnych materiałów i dokumentów związanych z wykonywanymi zadaniami na stanowisku pracy.

13. Współudział w opracowywaniu i realizacji powiatowego programu dotyczącego rozwoju pieczy zastępczej.

14. Przedstawienie corocznego sprawozdania z efektów pracy.

15. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

 IV.        Warunki pracy i płacy:

 

1.    Wymiar czasu pracy: pełny wymiar czas pracy w zadaniowym czasie pracy;

2.    Okres trwania umowy: umowa na zastępstwo;

3.    Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, ul. Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka – pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na I piętrze budynku, który posiada windę,

praca w środowisku zamieszkania rodzin zastępczych – teren Powiatu Wielickiego;

4.    Praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;

5.    Wynagrodzenie zasadnicze: wynagrodzenie ustalane zgodnie z  Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021r. poz. 1960 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce;

   V.        Inne informacje:

1.    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w PCPR w Wieliczce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.

2.    Szczegółowe informacje w sprawie rekrutacji można uzyskać w dni robocze pod nr tel. 12 288 02 20, w godzinach od 7:30 do 15:30.

3.    Wdrożona w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce Procedura zgłaszania wewnętrznych naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych dostępna jest na stronie internetowej pod adresem: https://pcpr-wieliczka.pl/zglaszanie-przypadkow-naruszen-prawa-sygnalista/

 

  1. Wymagane dokumenty:

1.    Życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany,

  1. Kopia dyplomu ukończenia studiów,
  2. Dokument poświadczający co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną,
  3. Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  4. Oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  5. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  6. Oświadczenie, iż osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
  7. Oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego,
  8. Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.

*W przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26G w godzinach urzędowania sekretariatu w zaklejonej kopercie z dopiskiem: „kandydat na stanowisko Koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce” lub pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@pcpr-wieliczka.pl, przyjmowanie dokumentów trwa w trybie ciągłym do momentu wyłonienia kandydata do zatrudnienia.

Wymagane dokumenty aplikacyjne tj. szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), oświadczenia powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji na stanowisko koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, zgodnie z art. 6 ust 1 lit b ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119.)”