Wieliczka, 20 stycznia 2025 roku
ROZPOZNANIE RYNKU – ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERT W CELU
USTALENIA WARTOŚCI SZACUNKOWEJ ZAMÓWIENIA nr 1/6.26/2025
„DORADZTWO ZAWODOWE”
Niniejsze zapytanie nie stanowi zaproszenia do składania ofert w rozumieniu przepisów KC i podstawy do udzielenia zamówienia w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz.U z 2024 poz. 1320)
I. Przedmiot i cel zamówienia będącego przedmiotem ustalenia wartości szacunkowe
Przedmiotem niniejszego rozpoznania rynku jest oszacowanie przez Zamawiającego w trybie
art. 28-36 ustawy PZP wartości zamówienia publicznego na „Zakup usług doradztwa zawodowego” w ramach projektu FEMP.06.26-IP.01-0298/24 „Aktywne Dziś – Lepsze Jutro”.
II. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia
Przedmiotem zamówienia publicznego jest zakup usług doradztwa zawodowego w ramach projektu FEMP.06.26-IP.01-0298/24-01 „Aktywne Dziś – Lepsze Jutro”. Usługa realizowana jest w ramach zadania
nr 1, którego celem jest identyfikacja indywidualnych potrzeb i potencjałów uczestników i uczestniczek projektu.
W okresie realizacji przedmiotowego zamówienia planuje się, iż maksymalna ilość godzin świadczenia usługi (godziny zegarowe) wynosi: 400, a szacowana ilość uczestników projektu objętych wsparciem wyniesie 100 osób. Przyjmuje się, iż każdy uczestnik projektu skorzysta z 4 godzin wsparcia według następującego schematu:
– 1 do 2 godzin w celu w celu identyfikacji potrzeb i potencjałów,
– 2 spotkania po 1 godz. w w celu weryfikacji realizacji Indywidualnej Ścieżki Rozwoju (IŚR).
Każdy uczestnik projektu/każda uczestniczka projektu w momencie przystąpienia do projektu rozpocznie spotkania z psychologiem-diagnostą, który przy wykorzystaniu testów psychologicznych i szczegółowego wywiadu zdiagnozuje kluczowe problemy i bariery.
Celem działania doradcy zawodowego będzie opracowanie w ścisłej współpracy z uczestnikiem/uczestniczą wsparcia Indywidualnej Ścieżki Rozwoju uwzględniającej predyspozycje, oczekiwania i potrzeby uczestnika/uczestniczki. Doradca zawodowy będzie pozostawał w stałym kontakcie z uczestnikiem/uczestniczką, a IŚR będzie podlegać stałej weryfikacji i ewentualnej modyfikacji.
Realizator usługi musi elastycznie będzie reagować na zmieniające się potrzeby uczestników/uczestniczek projektu i dostosowywać wsparcie projektowe do ich indywidualnych potrzeb. W ramach spotkań będą stosowane narzędzia służące badaniu poziomu zachodzących przemian, wyniki będą udokumentowane. Spotkania będą miały charakter również motywujący i obrazujący korzyści ze zmiany swojej sytuacji społ.-zawodowej.
Przy doborze form wsparcia (aktywizacja zawodowa) zostanie także uwzględnione zapotrzebowanie na określone kwalifikacje i umiejętności na lokalnym rynku pracy. W przypadku kiedy uczestnik projektu/uczestniczka projektu będzie posiadał/posiadała opracowany Kontrakt socjalny lub innego rodzaju program przewidziany w ustawie o pomocy społecznej, przy tworzeniu IŚR zostaną uwzględnione jego zapisy.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312320-8 Usługi doradztwa
III. Szczegółowe warunki realizacji usługi:
- Usługa świadczona będzie na terenie Powiatu Wielickiego, w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce (32-020 Wieliczka, ul. Niepołomska 26G). Budynek jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
- W wyjątkowych przypadkach uzasadnionych stanem lub sytuacją uczestnika/uczestniczki projektu dopuszcza się realizację usługi poza siedzibą Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce – na terenie Powiatu Wielickiego.
- Każdorazowo miejsce wykonywania usługi wskaże Zamawiający. Zamawiający zapewnia salę/biuro w celu realizacji usługi wyposażone w podstawowy sprzęt biurowy (meble) oraz przyłącze elektryczne. Zamawiający nie zapewnia dostępu do sieci Internet oraz możliwości wykonywania wydruków/kopii dokumentów.
- Usługa świadczona będzie w formie indywidualnego, osobistego spotkania doradcy zawodowego uczestnikiem/uczestniczką projektu. Zdalne świadczenie usługi będzie możliwe wyłącznie w wyjątkowych przypadkach uzasadnionych stanem lub sytuacją uczestnika/uczestniczki projektu – po ustaleniu z Zamawiającym.
- Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji, w tym:
– ustalania miesięcznego harmonogram pracy
– miesięcznej listy obecności wskazującej godziny w każdy dniu realizacji usługi,
– kart poszczególnych uczestników/uczestniczek wsparcia zawierających wpisy o ilości zrealizowanych godzin wsparcia;
- Do godzin świadczenia usługi nie wlicza się czasu:
– dojazdu i powrotu, w tym do siedziby Zamawiającego, na spotkania, etc.,
– sporządzania karty czasu pracy i innych dokumentów związanych z rozliczeniem zamówienia i formalnym udokumentowaniem jego wykonania.
- Wzory dokumentów zostaną przekazane Wykonawcy przy podpisaniu umowy.
- Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
- Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia Zamawiającemu kontroli wykonywania przedmiotu umowy w zakresie terminowości i prawidłowości w każdym czasie, w miejscu faktycznego wykonywania przedmiotu umowy.
- Wynagrodzenie za usługi doradcze będzie naliczane na podstawie faktycznie przepracowanych godzin.
IV. Grupa docelowa projektu
Grupę docelową projektu stanowi 200 osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, w tym w szczególności:
– osoby korzystające ze świadczeń z pomocy społecznej (PS) zgodnie z ustawą z dn.12.03.2004 r.o PS lub kwalifikujące się do objęcia wsparciem PS, tj. spełniające co najmniej jedną z przesłanek określonych w art.7 tej ustawy,
– osoby, o których mowa w art.1 ust.2 ustawy z dn.13.06.2003 r. o zatrudnieniu socjalnym,
– osoby przebywające w pieczy zastępczej lub opuszczające pieczę zast. oraz rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
– osoby nieletnie, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2022r. o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich, oraz osoby nieletnie zagrożone demoralizacją i przestępczością,
– osoby przebywające i opuszczające młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii,
-osoby z niepełnosprawnościami,
-członkowie gospodarstw domowych sprawujący opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
– osoby korzystające z programu FE PŻ,
– osoby potrzebujące wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
– osoby opuszczające placówki opieki instytucjonalnej w tym w szczególności opuszczające domy pomocy społecznej,
– osoby w kryzysie bezdomności, dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań i zagrożone bezdomnością,
– osoby odbywające karę pozbawienia wolności, objęte dozorem elektronicznym,
– osoby należące do społeczności marginalizowanych, takich jak Romowie
– osoby objęte ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę,
– otoczenie ww. grup docelowych (m.in. rodziny, środowiska lokalne) rodziny osób z niepełnosprawnościami, rodziny z dziećmi doświadczające trudności opiek-wychowa.
Wsparciem w projekcie w pierwszej kolejności zostaną objęte osoby:
– doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek kwalifikujących je do wsparcia w projekcie,
– o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
– z niepełnosprawnością sprzężoną, osoby z chorobami psychicznymi, z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
– korzystające z FE PŻ,
– opuszczające placówki opieki instytucjonalnej w tym w szczególności domy pomocy społecznej,
– wykluczone komunikacyjnie,
– osoby, które opuściły jednostki penitencjarne w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
V. Termin
Termin realizacji usługi: od podpisania umowy do 30 czerwca 2026 roku.
VI. Informacje dodatkowe dotyczące finansowania zamówienia
Projekt „Aktywne Dziś – Lepsze Jutro” FEMP.06.26-IP.01-0298/24 realizowany jest w ramach Funduszu Europejskiego dla Małopolski na lata 2021-2027 i finansowany w 95% ze środków dotacji (środki Unii Europejskiej i budżetu państwa) oraz w 5% ze środków jednostki samorządu terytorialnego – Powiatu Wielickiego oraz środków partnera projektu – Fundacji PROELIO.
Usługi szkolenia zawodowego finansowane w całości ze środków publicznych w myśl art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz.U. z 2024 poz. 361 z późn. zm.
Usługa nie jest wprost usługą szkolenia zawodowego, zatem przedmiotowa usługa nie korzysta ze zwolnienia z podatku VAT.
VII. Wymagania względem wykonawcy
O realizację zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, o niżej określonych kwalifikacjach:
- a) posiada ukończone studia wyższe lub podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego
- b) posiadają doświadczenie zawodowe w prowadzeniu wsparcia z zakresu doradztwa zawodowego/poradnictwa zawodowego w wymiarze co najmniej 100 godzin (w przypadku realizacji usług) lub minimum 6 miesięcy zatrudnienia na stanowisku doradcy zawodowego.
VIII. Szczegóły dotyczące oszacowania wartości
- Wykonawca może przedstawić oszacowane wyłącznie dla całego zakresu zamówienia.
- Wykonawcy, którzy przekażą oszacowanie wartości zamówienia zostaną poinformowani o ogłoszeniu postępowania w trybie określonym w wyniku postępowania.
- W cenie przedstawionego rozpoznania rynku powinny być uwzględnione wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia.
- Oszacowana cena realizacji produktu powinna być podana w kwocie brutto oraz netto, w polskich złotych, zgodnie z załączoną tabelą (załącznik nr 1).
- Oszacowania wartości zamówienia można dokonać z użyciem formularza stanowiącego załącznik nr 1 do dnia 28 stycznia 2025 roku na adres e-mail: pawel.luczynski@powiatwielicki.pl
Niniejsze szacowanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2024 poz. 1061 z późn. zm.), jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz.U z 2024 poz. 1061) służy ono wyłącznie w celu uzyskania wiedzy na temat ceny planowanego zamówienia publicznego.
IX. Klauzula RODO
Klauzula informacyjna RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem danych osobowych wskazanych w ofercie jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, z siedzibą: ul. Niepołomska 26/G, 32-020 Wieliczka, reprezentowanym przez Dyrektora Panią Annę Marzec.
2. Z Administratorem można kontaktować się pod adresem siedziby oraz pod adresem e-mail: sekretariat@pcprwieliczka.pl.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: iod@iods.pl.
- Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego a także w celu zawarcia i realizacji umowy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, w przypadku wybrania oferty – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
- Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 74 Pzp a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie zawartych umów.
- Odbiorcą danych osobowych może być także Instytucja Zarządzająca i Pośredniczącą w ramach realizacji projektu” Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Wieliczce” nr RPMP.09.02.02-12- 0495/19 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego”.
- Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce.
- Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie przewidzianym przepisami prawa.
- Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących wykonawcy/podwykonawcy/podmiotu, na zasoby którego powołuje się wykonawca, jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.
- Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
10.1obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego,
10.2obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
- W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenie o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO w formularzu oferty.
- W odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
- Osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora posiada prawo do: 14.1 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych;
14.2 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych,
14.3 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczeni przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 14.4 wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO;
15. Osobie, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora nie przysługuje:
15.1 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
15.2 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
15.3 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.