Wieliczka, 21 stycznia 2025 roku

ROZPOZNANIE RYNKU – ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERT W CELU USTALENIA WARTOŚCI SZACUNKOWEJ ZAMÓWIENIA nr 2/6.26/2025 „USŁUGI PSYCHOLOGICZNE”

Niniejsze zapytanie nie stanowi zaproszenia do składania ofert w rozumieniu przepisów KC i podstawy do udzielenia zamówienia w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 11 września 2019 r.  Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz.U z 2024 poz. 1320)

I. Przedmiot i cel zamówienia będącego przedmiotem ustalenia wartości szacunkowe

Przedmiotem niniejszego rozpoznania rynku jest oszacowanie przez Zamawiającego w trybie
 art. 28-36 ustawy PZP wartości zamówienia publicznego na „Zakup usług psychologicznych” w ramach projektu FEMP.06.26-IP.01-0298/24 „Aktywne Dziś – Lepsze Jutro”.           

II. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia

Przedmiotem zamówienia publicznego jest zakup usług psychologicznych w ramach projektu FEMP.06.26-IP.01-0298/24-01 „Aktywne Dziś – Lepsze Jutro”. Oszacowanie prowadzone jest w częściach odpowiadających szczegółowemu opisowi przedmiotu zamówienia.

CZĘŚĆ 1 – Usługa Psychologa –  diagnosty współuczestniczącego w tworzeniu IPD

Usługa realizowana  jest w ramach zadania nr 1, którego celem jest identyfikacja indywidualnych potrzeb i potencjałów uczestników i uczestniczek projektu.

W okresie realizacji przedmiotowego zamówienia planuje się,  iż maksymalna ilość godzin świadczenia usługi (godziny zegarowe) wynosi: 200, a szacowana ilość uczestników projektu objętych wsparciem wyniesie 100 osób. Przyjmuje się, iż każdy uczestnik projektu skorzysta z 2 godzin wsparcia. Zostaną zrealizowane 2 spotkania po 1 godz. w  w celu weryfikacji realizacji Indywidualnej Ścieżki Rozwoju (IŚR).

Każdy uczestnik projektu/każda uczestniczka projektu w momencie przystąpienia do projektu rozpocznie spotkania z psychologiem-diagnostą, który przy wykorzystaniu testów psychologicznych i szczegółowego wywiadu zdiagnozuje kluczowe problemy i bariery.

Celem działania doradcy zawodowego i psychologa będzie opracowanie w ścisłej współpracy z uczestnikiem/uczestniczą wsparcia Indywidualnej Ścieżki Rozwoju uwzględniającej predyspozycje, oczekiwania i potrzeby uczestnika/uczestniczki. Doradca zawodowy  będzie pozostawał w stałym kontakcie z uczestnikiem/uczestniczką, a IŚR będzie podlegać stałej weryfikacji i ewentualnej modyfikacji.

Realizator usługi musi elastycznie będzie reagować na zmieniające się potrzeby uczestników/uczestniczek projektu i dostosowywać wsparcie projektowe do ich indywidualnych potrzeb.  W ramach spotkań będą stosowane narzędzia służące badaniu poziomu zachodzących przemian, wyniki będą udokumentowane. Spotkania będą miały charakter również motywujący i obrazujący korzyści ze zmiany swojej sytuacji społ.-zawodowej.

Przy doborze form wsparcia (aktywizacja zawodowa) zostanie także uwzględnione zapotrzebowanie na określone kwalifikacje i umiejętności na lokalnym rynku pracy. W przypadku kiedy uczestnik projektu/uczestniczka projektu będzie  posiadał/posiadała opracowany Kontrakt socjalny lub innego rodzaju program przewidziany w ustawie o pomocy społecznej, przy tworzeniu IŚR zostaną uwzględnione jego zapisy.

CZĘŚĆ 2 – Usługa Psychologa –  indywidualne poradnictwo psychologiczne

Usługa realizowana  jest w ramach zadania nr 2, którego celem jest wsparcie psychologiczne uczestników i uczestniczek projektu.

W okresie realizacji przedmiotowego zamówienia planuje się,  iż maksymalna ilość godzin świadczenia usługi (godziny zegarowe) wynosi: 500, a szacowana ilość uczestników projektu objętych wsparciem wyniesie 50 osób. Przyjęto założenie, iż każdy uczestnik projektu skorzysta z 10 godzin indywidualnego poradnictwa psychologicznego w formie indywidualnych spotkań o długości 1 do 2 godzin (5 do 10 spotkań w okresie wsparcia). Planowana jest realizacja średnio jednego spotkania w miesiącu, aby poprzez efekt stałości wsparcia w całym okresie realizacji projektu uzyskać zakładaną efektywność pomocy.

Wsparcie psychologiczne będzie obejmowało specjalistyczne działania wspierające proces aktywizacji społeczno-zawodowej uczestników i uczestniczek projektu, w szczególności pomoc w rozwiązaniu problemów utrudniających im funkcjonowanie społeczno-zawodowe (np. radzenia sobie, wzmocnienia i zmierzania do rozwiązania sytuacji związanych z przemocą domową; szukania rozwiązań dla trudnych sytuacji opiekuńczo-wychowawczych; pokonywanie kryzysów psychicznych; szukanie przyczyn i rozpoczęcie ścieżki zdrowienia w przypadku problemów alkoholowych).W przypadku wybranych uczestników i uczestniczek usługa indywidualnego poradnictwa psychologicznego  może przyjąć formę terapii krótkoterminowej. Będzie miało też na celu wzmocnienie motywacji i zwiększenie wiary we własne możliwości, poradnictwo skoncentrowane na potrzebach uczestników i uczestniczek projektu. Indywidualne poradnictwo psychologiczne będzie obejmowało dodatkową diagnostykę z wykorzystaniem odpowiednich testów i służyło realizacji bieżącego i adekwatnego do potrzeb uczestników i uczestniczek wsparcia, zmierzającego do ponownego włączenia UP w aktywne życie społeczne i zawodowe, zbudowania fundamentów do trwałego i samodzielnego radzenia sobie w codziennym życiu.

 CZĘŚĆ 3 – Usługa Psychologa –  grupowe poradnictwo psychologiczne

Usługa realizowana  jest w ramach zadania nr 2, którego celem jest wsparcie psychologiczne uczestników i uczestniczek projektu.

W okresie realizacji przedmiotowego zamówienia planuje się,  iż maksymalna ilość godzin świadczenia usługi (godziny zegarowe) wynosi: 54 (3 grupy x 18 godzin), a szacowana ilość uczestników projektu objętych wsparciem wyniesie do 24 osób (3 grupy x 8 osób). Przyjęto założenie, iż każdy uczestnik projektu skorzysta z 18 godzin grupowego poradnictwa psychologicznego w formie grupowych spotkań organizowanych w formule tzw. grup wsparcia. Zaplanowano 3 spotkania po 6 godzin (1 spotkanie  w miesiącu) realizowane w grupach po 8 osób.

Grupy zostaną dobrane pod względem podobnych doświadczeń, przeżyć i łączących sytuacji problemowych (np. związanych z  przemocą domową, problemami alkoholowymi itd.),co pozwoli wzajemnie dzielić się przeżyciami i przy wsparciu specjalisty szukać rozwiązań, pracować nad wzmocnieniem psychicznym uczestników i uczestniczek projektu. Będą oni/one stanowić dla siebie sieć o charakterze pomocowym, wspierającym i wzmacniającym. Program poradnictwa będzie zawierał m.in. moduły: integracja i samopoznanie, doświadczenia osobiste i społeczne uczestników, analiza sposobów działania i funkcjonowania w życiu społecznym, analiza czynników wsparcia i czynników ryzyka w życiu uczestników i uczestniczek projektu, metody radzenia sobie z trudnościami życiowymi i pokonywania barier społecznych, trening samoświadomości i samoakceptacji, wyznaczanie celów życiowych i sposoby ich realizacji.

CZĘŚĆ 4 – Usługa Psychologa –  poradnictwo rodzinne

Usługa realizowana  jest w ramach zadania nr 3, którego celem jest wsparcie w postaci mediacji rodzinnych uczestników i uczestniczek projektu.

W okresie realizacji przedmiotowego zamówienia planuje się,  iż maksymalna ilość godzin świadczenia usługi (godziny zegarowe) wynosi: 75, a szacowana ilość uczestników projektu objętych wsparciem wyniesie 15 osób. Przyjęto założenie, iż każdy uczestnik projektu skorzysta z 5 godzin poradnictwa rodzinnego w formie grupowych lub indywidualnych spotkań o długości 1 do 2 godzin (do 3 spotkań w okresie wsparcia).

Mediacjami rodzinnymi zostanie objęte otoczenie uczestników i uczestniczek projektu: rodzina, partnerzy, dzieci-głównie nastolatkowie.

Celem mediacji będzie wsparcie rodziny w kryzysie, by jej członkowie mogli wypracować rozwiązania oparte na rzeczywistych potrzebach, a zarazem dostosowane do ich możliwości. Będzie to dobrowolny i poufny proces, w którym bezstronny i neutralny mediator wspomaga strony w wypracowywaniu satysfakcjonującego je porozumienia.  Celem mediacji rodzinnych będzie również pomoc w pracy nad usprawnianiem komunikacji w rodzinie, uczenie sposobów radzenia sobie z emocjami, stresem, trudnymi sytuacjami, zwiększenie samoświadomości.

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85121270-6 – Usługi psychologiczne

III. Szczegółowe warunki realizacji usługi:

  1. Usługa świadczona będzie na terenie Powiatu Wielickiego, w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce (32-020 Wieliczka, ul. Niepołomska 26G). Budynek jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
  2. W wyjątkowych przypadkach uzasadnionych stanem lub sytuacją uczestnika/uczestniczki projektu dopuszcza się realizację usługi poza siedzibą Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce – na terenie Powiatu Wielickiego.
  3. Każdorazowo miejsce wykonywania usługi wskaże Zamawiający. Zamawiający zapewnia salę/biuro w celu realizacji usługi wyposażone w podstawowy sprzęt biurowy (meble) oraz przyłącze elektryczne. Zamawiający nie zapewnia dostępu do sieci Internet oraz możliwości wykonywania wydruków/kopii dokumentów.
  4. Usługa świadczona będzie w formie indywidualnego, osobistego spotkania psychologa uczestnikiem/uczestniczką projektu (w części 1,2) oraz w formie grupowej (części 3 i 4) . Zdalne świadczenie usługi będzie możliwe wyłącznie w wyjątkowych przypadkach uzasadnionych stanem lub sytuacją uczestnika/uczestniczki projektu – po ustaleniu z Zamawiającym.
  5. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji, w tym:

– ustalania miesięcznego harmonogram pracy

– miesięcznej listy obecności wskazującej godziny w każdy dniu realizacji usługi,

– kart poszczególnych uczestników/uczestniczek wsparcia zawierających wpisy o ilości zrealizowanych godzin wsparcia;

  1. Do godzin świadczenia usługi nie wlicza się czasu:

– dojazdu i powrotu, w tym do siedziby Zamawiającego, na spotkania, etc.,

– sporządzania karty czasu pracy i innych dokumentów związanych z rozliczeniem zamówienia i formalnym udokumentowaniem jego wykonania.

  1. Wzory dokumentów zostaną przekazane Wykonawcy przy podpisaniu umowy.
  2. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
  3. Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia Zamawiającemu kontroli wykonywania przedmiotu umowy w zakresie terminowości i prawidłowości w każdym czasie, w miejscu faktycznego wykonywania przedmiotu umowy.
  4. Wynagrodzenie za usługi psychologiczne będzie naliczane na podstawie faktycznie przepracowanych godzin.

    IV. Grupa docelowa projektu

Grupę docelową projektu stanowi 200 osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, w tym w szczególności:
– osoby korzystające ze świadczeń z pomocy społecznej (PS) zgodnie z ustawą z dn.12.03.2004 r.o PS lub kwalifikujące się do objęcia wsparciem PS, tj. spełniające co najmniej jedną z przesłanek określonych w art.7 tej ustawy,
– osoby, o których mowa w art.1 ust.2 ustawy z dn.13.06.2003 r. o zatrudnieniu socjalnym,
– osoby przebywające w pieczy zastępczej lub opuszczające pieczę zast. oraz rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
– osoby nieletnie, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2022r. o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich, oraz osoby nieletnie zagrożone demoralizacją i przestępczością,
– osoby przebywające i opuszczające młodzieżowe ośrodki wychowawcze i młodzieżowe ośrodki socjoterapii,
-osoby z niepełnosprawnościami,
-członkowie gospodarstw domowych sprawujący opiekę nad osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
– osoby korzystające z programu FE PŻ,
– osoby potrzebujące wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
– osoby opuszczające placówki opieki instytucjonalnej w tym w szczególności opuszczające domy pomocy społecznej,
– osoby w kryzysie bezdomności, dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań i zagrożone bezdomnością,
– osoby odbywające karę pozbawienia wolności, objęte dozorem elektronicznym,
– osoby należące do społeczności marginalizowanych, takich jak Romowie
– osoby objęte ochroną czasową w Polsce w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę,
– otoczenie ww. grup docelowych (m.in. rodziny, środowiska lokalne) rodziny osób z niepełnosprawnościami, rodziny z dziećmi doświadczające trudności opiek-wychowa.

Wsparciem w projekcie w pierwszej kolejności zostaną objęte osoby:

– doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek kwalifikujących je do wsparcia w projekcie,
– o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
– z niepełnosprawnością sprzężoną, osoby z chorobami psychicznymi, z niepełnosprawnością intelektualną i całościowymi zaburzeniami rozwojowymi,
– korzystające z FE PŻ,
– opuszczające placówki opieki instytucjonalnej w tym w szczególności domy pomocy społecznej,
– wykluczone komunikacyjnie,
– osoby, które opuściły jednostki penitencjarne w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

V. Termin

Termin realizacji usługi: od podpisania umowy do:

– część 1 do 3 – do dnia 30 czerwca 2026 roku.

– część 4 – do dnia 31 maja 2027

VI. Informacje dodatkowe dotyczące finansowania zamówienia

Projekt „Aktywne Dziś – Lepsze Jutro” FEMP.06.26-IP.01-0298/24 realizowany jest w ramach Funduszu Europejskiego dla Małopolski na lata 2021-2027 i finansowany w 95% ze środków dotacji (środki Unii Europejskiej i budżetu państwa) oraz w 5% ze środków jednostki samorządu terytorialnego – Powiatu Wielickiego oraz środków partnera projektu – Fundacji PROELIO.

Usługi szkolenia zawodowego finansowane w całości ze środków publicznych w myśl  art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz.U. z 2024 poz. 361 z późn. zm. Usługa nie jest wprost usługą szkolenia zawodowego, zatem  przedmiotowa usługa nie korzysta ze zwolnienia z podatku VAT.

VII. Wymagania względem wykonawcy

O realizację zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1) Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, o niżej określonych kwalifikacjach:

  1. a) posiadanie niezbędnych kwalifikacji – tytuł magistra psychologii (wykształcenie wyższe – jednolite magisterskie 5 letnie studia psychologiczne).
  2. b) posiadają doświadczenie zawodowe w prowadzeniu wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego w wymiarze co najmniej 200 godzin (w przypadku realizacji usług) lub minimum 12 miesięcy zatrudnienia na stanowisku psychologa.

VIII. Szczegóły dotyczące oszacowania wartości

  1. Wykonawca może przedstawić oszacowane wyłącznie dla całego zakresu zamówienia.
  2. Wykonawcy, którzy przekażą oszacowanie wartości zamówienia zostaną poinformowani o ogłoszeniu postępowania w trybie określonym w wyniku postępowania.
  3. W cenie przedstawionego rozpoznania rynku powinny być uwzględnione wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia.
  4. Oszacowana cena realizacji produktu powinna być podana w kwocie brutto oraz netto, w polskich złotych, zgodnie z załączoną tabelą (załącznik nr 1).
  5. Oszacowania wartości zamówienia można dokonać z użyciem formularza stanowiącego załącznik nr 1 do dnia 29 stycznia 2025 roku na adres e-mail: pawel.luczynski@powiatwielicki.pl

 Niniejsze szacowanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego (tekst jedn. Dz.U. z 2024 poz. 1061 z późn. zm.), jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2019 r.  Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz.U z 2024 poz. 1061) służy ono wyłącznie w celu uzyskania wiedzy na temat ceny planowanego zamówienia publicznego.

IX. Klauzula RODO

Klauzula informacyjna RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem danych osobowych wskazanych w ofercie jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, z siedzibą: ul. Niepołomska 26/G, 32-020 Wieliczka, reprezentowanym przez Dyrektora Panią Annę Marzec.
2. Z Administratorem można kontaktować się pod adresem siedziby oraz pod adresem e-mail: sekretariat@pcprwieliczka.pl.

3. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: iod@iods.pl.

4. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego a także w celu zawarcia i realizacji umowy z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, w przypadku wybrania oferty – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

5. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 74 Pzp a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie zawartych umów.

6. Odbiorcą danych osobowych może być także Instytucja Zarządzająca i Pośredniczącą w ramach realizacji projektu” Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Wieliczce” nr RPMP.09.02.02-12- 0495/19 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego”.

7. Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z instrukcją kancelaryjną obowiązującą w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce.

8. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie przewidzianym przepisami prawa.

9. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących wykonawcy/podwykonawcy/podmiotu, na zasoby którego powołuje się wykonawca, jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.

10. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:

10.1 obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego,

10.2 obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.

11. W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenie o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO w formularzu oferty.

12. W odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.

13. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.

14. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora posiada prawo do:
14.1 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych;

14.2 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych,

14.3 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczeni przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 14.4 wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO;
15. Osobie, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora nie przysługuje:
15.1 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
15.2  prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

15.3 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.