DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W WIELICZCE
POSZUKUJE KANDYDATÓW NA STANOWISKO INTERWENTA KRYZYSOWEGO

Wymagania niezbędne, konieczne do podjęcia pracy na w/w stanowisku:  

  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Nieposzlakowana opinia.
  4. Wykształcenie: ukończone studia wyższe na jednym z wymienionych kierunków: psychologia, socjologia, pedagogika, pedagogika specjalna, praca socjalna, nauki o rodzinie lub innych pokrewnych kierunkach związanych z pomaganiem i wsparciem społecznym lub ukończone studia podyplomowe w zakresie interwencji kryzysowej lub udokumentowane szkolenia z obszaru interwencji kryzysowej w wymiarze min. 120 godz.
  5. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  6. Kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
  7. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.

Wymagania dodatkowe, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań:

  1. Znajomość przepisów prawa w zakresie realizowanych zadań, a w szczególności zagadnień zawartych w:
    • Ustawie o pomocy społecznej,
    • Ustawie o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
    • Ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
    • Rządowym Programie Przeciwdziałania Przemocy Domowej na lata 2024-2030;
  2. Znajomość problematyki z zakresu interwencji kryzysowej ze szczególnym
    uwzględnieniem zjawiska przemocy domowej oraz uzależnień.
  3. Doświadczenie w pracy interwencyjnej, terapeutycznej, korekcyjnej i/lub w jednostce pomocy społecznej.
  4. Mile widziane szkolenia doskonalące z zakresu poradnictwa rodzinnego, pomocy psychologicznej, poradnictwa i doradztwa, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wsparcia dzieci i młodzieży, interwencji kryzysowej.
  5. Komunikatywność.
  6. Umiejętność pracy w zespole.
  7. Odporność na stres.
  8. Odpowiedzialność i systematyczność.
  9. Prawo jazdy kat. B.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:  

  1. Przyjmowanie osób zgłaszających się do Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
  2. Przeprowadzanie wstępnej diagnozy sytuacji kryzysowej klienta, ocena stanu czynnego kryzysu, ustalenie planu pomocy.
  3. Wsparcie członków rodzin, które doświadczają trudności i kryzysów.
  4. Doradztwo i poradnictwo w formie bezpośredniej i telefonicznej dla klientów Ośrodka w ramach interwencji kryzysowej.
  5. Prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych, szkoleń, warsztatów oraz grup wsparcia, również poza siedzibą Ośrodka Interwencji Kryzysowej, w instytucjach współpracujących z OIK lub zgłaszających potrzebę wsparcia ze strony OIK.
  6. Rzetelne prowadzenie dokumentacji występującej w Ośrodku Interwencji Kryzysowej zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi.
  7. Opracowywanie i realizowanie programów profilaktycznych oraz podejmowanie innych działań pre- interwencyjnych.
  8. Prowadzenie oddziaływań post-interwencyjnych względem osób korzystających z oferty.
  9. Organizowanie systemu wsparcia dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.
  10. Nadzór w godzinach nocnych nad mieszkaniami hostelowymi OIK.
  11. Pełnienie dyżurów nocnych, wraz z odbieraniem rozmów telefonicznych w godz. od 20:00 do 08:00 dnia następnego.
  12. Świadczenie pomocy osobom korzystającym z całodobowego pobytu w Ośrodku Interwencji Kryzysowej.
  13. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z pozostałymi pracownikami Ośrodka.
  14. Współpraca z pracownikami innych komórek organizacyjnych PCPR.
  15. Współpraca z Sądem, Policją, służbą zdrowia, strażami, ośrodkami pomocy społecznej i innym organizacjami pomocy społecznej, w ramach prowadzonej interwencji kryzysowej, wsparcia rodzin, działań pre- oraz post interwencyjnych.

Warunki pracy i płacy: 

  1. Wymiar czasu pracy – pełny wymiar czasu pracy;
  2. Praca zmianowa w systemie 12 godzinnym z dyżurami nocnymi i świątecznymi.
  3. Okres trwania umowy: umowa na czas określony, z możliwością przedłużenia;
  4. Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce,
    Niepołomska 26G, 32-020 Wieliczka – pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Stanowisko znajduje się na I piętrze budynku, który posiada windę;
  5. Praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
  6. Wynagrodzenie zasadnicze: wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r.  w  sprawie  wynagradzania pracowników  samorządowych  (Dz.U. z 2021r. poz. 1960 ze zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce;

Inne informacje:

    1. Szczegółowe informacje w sprawie rekrutacji można uzyskać w dni robocze pod nr tel. 795 535 746, w godzinach od 7:30 do 15:30.
    2. Wdrożona w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce Procedura zgłaszania wewnętrznych naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych dostępna jest na stronie internetowej pod adresem: https://pcpr-wieliczka.pl/zglaszanie-przypadkow-naruszen-prawa-sygnalista/

Wymagane dokumenty:

  • życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej (CV);
  • kopia dyplomu ukończenia studiów;
  • kopie certyfikatów lub zaświadczeń uzyskanych w ramach szkoleń z obszaru interwencji kryzysowej;
  • oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczanie, że kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystaniu
  • z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
  • klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych;
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz wizerunku w procesie rekrutacji;

*W przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”.

Wymagane dokumenty aplikacyjne tj. podanie o pracę, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), oświadczenia powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji na stanowisko Interwenta kryzysowego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce, zgodnie z art. 6 ust 1 lit b ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. RODO (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119.)”

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Wieliczce ul. Niepołomska 26G w godzinach urzędowania sekretariatu lub pocztą elektroniczną na adres: m.ferenczak@pcpr-wieliczka.pl,
przyjmowanie dokumentów trwa w trybie ciągłym do momentu wyłonienia kandydata do zatrudnienia.